Piata centrala

Numele complet al proiectului: Piata centrala 
Tipul proiectului: Atelier teoretic 
Autor: Platforma N.O.D.
Echipa de proiectare: arh. Simona Mesaros, arh. Raul Timis, stud. arh. Teodora Ungureanu, stud arh. Chirita Alexandru, stud. arh. Varzaru Alina Mihaela, arh. Amalia Ignuța, arh. urb.  Ana Toma, arh. Andreea Simion, ing. peisg. Camelia Poliec, stud. arh. Cristina Costea, stud. arh. Ioana Rafa, arh. Irina Tataranu, stud. arh. Maria Iohanna Eberst, stud. arh. Obreja Ana Alexandra, arh. Silvia Cazacu, arh. urb. Nicolae Alexandra
Ediția  : 2013
Fotografii: Simona Zinca, Raul Timis, Teodora Ungureanu


Proiectul a fost un exercitiu in care s-au cautat scenarii pentru Piata centrala din Baia Sprie. 
VIZIUNE: Obiectiv General (situație dorită)

Îmbunătățirea Calității Spațiilor Urbane “Trăibile” (Liveable Spaces)

Strategia de Dezvoltare:

Obiectiv 1:Integrarea Elementelor Vechiului Sit Minier în cadrul Comunitar Contemporan
Obiectiv 2:Vivacizarea** Zonei UrbaneIstorice » Reabilitarea Pieței Civice din Centrul Istoric
Obiectiv 3:Crearea unei platforme socio-cultural-tehnologice care să promoveze în mod sustenabil valorile locale

Planul de Acțiuni:
 • Reperarea caracteristicilor locale comune în noile amenajări și inițiative de branding demarate la nivelul urbei
• Transmiterea valorilor identificate la nivel local, regional, național, prin promovarea lor în teritoriu (Reclama Identității Locale)
• Identificarea valorilor potențiale ale spațiului dat (sitului luat în considerare)
• Optimizarea funcționalității spațiilor comunitare prin aport adus elementelor date și integrare de noi concepte fezabile
• Identificarea nevoilor comunitare preîntampinȃnd tendințe globale dominante
• Dezvoltarea unui conținutcadru pt. desfășurarea activităților platformei comunitare și integrarea acestuia în strategia urbană.

Promovarea dialogului urban la nivel de cetățean implicat în comunitate

Măsuri:
Obiectiv 1: Definirea unui context pt. evenimente ce nu pot fi anticipate
FLEXIBIL-INTERACTIV
Obiectiv 2: Crearea contextului-cadru pt. stimularea spiritului civic & antreprenorial în Zona “Verde” a urbei.
Obiectiv 3:Localizarea strategică a Centrului Comunitar în cadrul urbei, în scopul dezvoltării și inovării, și definirea priorităților regenerării urbane prin aport de identitate, interacțiune și semnal plus-valoare la nivel local. 









Categories: Share

Leave a Reply

Search This Blog